مشكله فى القاعده القديمه والجديده

Mr.ahmad

عضو جديد
2 أغسطس 2008
280
1
0
السلام عليكم

من فتره رقيت النسخه 3.7 الى 3.8 من الشرح اللى عمله الادمن تمام؟؟
فتحت ملف الكونفج بعد مارفعت القاعده الجديده وكتبت نفس اليوزر والباسورد والاسم بتاع القاعده القديمه ( ومش عارف اذا كانت الخطوه دى مظبوطه)

المهم رقيت واترقت تمام وغيرت اسم المنتدى القديم لاى اسم لحد مااتاكد ان النسخه الجديده شغاله تمام
والحمد لله اشتغلت تمام وكل حاجه زى الفل

جيت النهارده قلت احذف القاعده القديمه لان ملهاش لازمه وواخده مساحه عالفاضى حذفتها من السى بانل
وبفتح الادمن سى بى بتاع الجديده جابلى سيرفر ايرور قلت يمكن من السيرفر بفتح المنتدى بيفتح عادى
رحت مرجع القديمه عملتلها استعاده من السى بانل وبفتح الادمن بتاعها لقيتها 3.80 !!!!
ببص فى لوحة التحكم لقيت نفس الهاكات اللى رفعتها هناك
اعدل فى القديمه الاقى التعديلات بتحصل برده فى الجديده!!!

يعنى القديمه والجديده مربوطين ببعض دلوقت وانا مش عارف اعمل ايه

كانت اول مره ارقى وشكلى مش هرقى تانى :icon1366::icon1366:

ENG MUHAMED

[ADMIN]
طاقم الإدارة
25 فبراير 2008
10,079
43
48
support-ar.net
انت بتقول حذفت القاعده رجعتها تانى ازاى ؟

ومش معقول القاعدتين مربوطين ببعض اتاكد من الملفات فى النسخه الجديده

Mr.ahmad

عضو جديد
2 أغسطس 2008
280
1
0
عملتلها استعاده من السى بانل .. والله لقيت القديمه كمان اترقت ودخلت لقيت اللى بيحصل فى الجديده بيحصل فى القديمه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mr.ahmad

عضو جديد
2 أغسطس 2008
280
1
0
الواحد شاف العجب فى المنتديات دى .. والسيرفر كل شويه يقفل الموقع بيثول ضغط من قواعد البيانات على السيرفر

ENG MUHAMED

[ADMIN]
طاقم الإدارة
25 فبراير 2008
10,079
43
48
support-ar.net
عملتلها استعاده من السى بانل .. والله لقيت القديمه كمان اترقت ودخلت لقيت اللى بيحصل فى الجديده بيحصل فى القديمه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لو ممكن شرح ازاى استعدتها ؟؟ كان معاك نسخه مثلا على الجهاز ولا ؟؟؟؟

Mr.ahmad

عضو جديد
2 أغسطس 2008
280
1
0
لا انا لما بحذف اى حاجه بحذفها من السى بانل لانها مبتاخدش ثوانى غير الاف تى بى
بفتح السى بانل واضغط على file manger بعد كدا بضفط على فولدر جنب www ثم مثلا لو الملف اللى هحذفه vb بضغط عليه مش بضفط على الفولدر هيظهر فى اليمين من فوق delet this folder and all files under it اضغط عليها هتلقاه تحت فى Trash
لو فتحت الاف تى بى مش هتلقاه لانه كدا انحذف عايز ترجعه تانى لمكانه اضفط على اسمه فى Trash وهيرجع
انا ممكن اعمل شرح بالصور لو فيه حاجه مش واضحه

ENG MUHAMED

[ADMIN]
طاقم الإدارة
25 فبراير 2008
10,079
43
48
support-ar.net
لا انا لما بحذف اى حاجه بحذفها من السى بانل لانها مبتاخدش ثوانى غير الاف تى بى
بفتح السى بانل واضغط على file manger بعد كدا بضفط على فولدر جنب www ثم مثلا لو الملف اللى هحذفه vb بضغط عليه مش بضفط على الفولدر هيظهر فى اليمين من فوق delet this folder and all files under it اضغط عليها هتلقاه تحت فى trash
لو فتحت الاف تى بى مش هتلقاه لانه كدا انحذف عايز ترجعه تانى لمكانه اضفط على اسمه فى trash وهيرجع
انا ممكن اعمل شرح بالصور لو فيه حاجه مش واضحه
اهااا انت تقصد حذف الملفات وليش حذف قاعده البيانات ....

بالنسبه لملفات النسخه القديمه مالها اى داعى ولو فتحت النسخه القديمه بعد الترقيه
بتلاقى اصدار المنتدى انه تم ترقيه حتى فى النسخه القديمه

لان الترقيه تمت عن طريق قاعده البيانات والمفروض تغير الملفات حتى تتم الترقيه بشكل كامل وطبيعى ...