استفسارات بسيطه فى التعديل على القوالب

Mr.ahmad

عضو جديد
2 أغسطس 2008
280
1
0
السلام عليكم

بالامس قمت بالتعديل على قالب لوضع صوره بجوار كل قسم فى المنتدى وبعد ماخلصت
لقيت ان المنطقه اللى فوق الفوتر فيها الصور بتاعت موضوع جديد وموضوع مغلق وموضع قديم
فانا مش عارف احذفها منين او هى موجوده قى انهى قالب

السوال التانى

وهو انى عايز اخلى ان الافتراضى بتاع المواضيع من حيث حجم الخط الافتراضى عايزه 3 ولونه ازرق ونوعه Tohama

وكمان اضافة البسمله فى بداية كل موضوع بصوره مثل الدعم العربى التطويرى

تحياتى لكم

ENG MUHAMED

[ADMIN]
طاقم الإدارة
25 فبراير 2008
10,079
43
48
support-ar.net
وعليكم السلام

بالنسبه للسؤال الاول :-
انت عدلت فى انهى قالب حاول ترجع اللى عدلته من اول واتاكد من التركيب لأن الحذف هيأثر فى اماكن تانية

===============

بالنسبه لتغير الخطوط فى المواضيع او المشاركات
شرح طريقة تكبير حجم الخط بالمواضيع او المشاركات
او ادخل قالب ال postbit_legacy
ابحث عن
كود:
[FONT=Times New Roman][SIZE=4][COLOR=#000000][COLOR=#0000BB]$post[/COLOR][COLOR=#007700][[/COLOR][COLOR=#0000BB]message[/COLOR][COLOR=#007700]][/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT]
استبدله ب
PHP:
<p align="center"><font face="Tahoma" color="#0000FF" size="3">$post[message]</font></p>

اضافه البسملة فى اول الموضوع :-
https://support-ar.net/forums/showthread.php?t=2080&highlight=%C7%E1%C8%D3%E3%E1%C9
https://support-ar.net/forums/showthread.php?t=621&highlight=%C7%E1%C8%D3%E3%E1%C9
بس للعلم الدعم العربى مش مركبين البسمله فى اول المواضيع

Mr.ahmad

عضو جديد
2 أغسطس 2008
280
1
0
هجبلك القوالب بس انا كتبت التعديل بالع الخط وحجمه وكدا بس ياريت كمان يبقى عريض لانى نسيت اكتبها وباقى التعديلات مشيت تمام بانتظارك

وطلب كمان وهو انلى مركب هاك عدم التحمي الا بعد الرد من المرفقات ولما العضو بيعمل الرد الصفحه مبتعملش رفرش وبالتالى المرفقات مبتظهرش انا عايز لما يضيف الرد السريع الصفحه كلها تحمل لو ينفع

ENG MUHAMED

[ADMIN]
طاقم الإدارة
25 فبراير 2008
10,079
43
48
support-ar.net
اتفضل

PHP:
  <p align="center"><b><font face="Tahoma" color="#0000FF" size="3">$post[message]</font></b></p>

=====================
حل مشكله الرد السريع من خيارات المنتدى
اختر الإعدادات العامة
بعدها ابحث عن

تعطيل ميزات AJAX
اختر منها
تعطيل ميزات AJAX المعقدمة
واضغط حفظ
=====================

وبالتوفيق

ENG MUHAMED

[ADMIN]